Hírek
Hírek ECM meets BMC
ECM MEETS BMC
2017. JÚNIUS 25-26.
Az 1969-ben Manfred Eicher által alapított ECM Records, a maga eddig megjelentetett mintegy 1500 lemezével, mára a világ legjelentősebb független lemezkiadójának számít a jazz, a klasszikus és a kortárs zene területén. A BMC – úgy az Opus Jazz Clubban, mint a Koncertteremben – rendszeresen tűzi programjára a jeles kiadó legfrissebb kiadványain közreműködő előadók koncertjeit, ahogy ez legutóbb a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében is történt. Az ECM és a BMC között fennálló közel két évtizedes kapcsolat fejlődésének egyik fontos állomásaként idén a BMC ad otthont az ECM Records vezetése és a kiadó nemzetközi terjesztői közti kétnapos közös zenehallgatásnak és eszmecserének. A találkozó maga alapvetően zárt körű, de a keretében sorra kerülő két koncert – a szabad férőhelyek mértékéig – a nyilvánosság számára is hozzáférhető.
KONCERTPROGRAM
2017. június 25. 19:30 BMC koncertterem - ECM meets BMC│Björn Meyer (S)
Björn Meyer 2016 augusztusában rögzített albuma ősszel jelenik meg az ECM Records gondozásában, Provenance címmel. A kiadó már szép számmal adott ki nagybőgő szólóalbumokat, de a Provenance a legelső, amelyet a bőgő helyett a basszusgitárnak szentelt. Meyer, a svéd származású és Svájcban élő basszusgitáros-zeneszerző a legkülönfélébb kontextusokban használta eddig is hangszerét, a perzsa hárfás és énekes Asita Hamidi, a tekerőlanthoz hasonló svéd billentyűs vonós nyckelharpa mestere, Johan Hedin vagy a tunéziai oud mágusa, Anouar Brahem mellett, s ennek során hangszerének egészen egyedülálló hangzását alakította ki. Egy évtizeden át volt a Nik Bärtsch-féle Ronin tagja, melyben a basszusgitár gyakran játszott vezető szerepet.
Björn Meyer 2016 augusztusában rögzített albuma ősszel jelenik meg az ECM Records gondozásában, Provenance címmel. A kiadó már szép számmal adott ki nagybőgő szólóalbumokat, de a Provenance a legelső, amelyet a bőgő helyett a basszusgitárnak szentelt. Meyer, a svéd származású és Svájcban élő basszusgitáros-zeneszerző a legkülönfélébb kontextusokban használta eddig is hangszerét, a perzsa hárfás és énekes Asita Hamidi, a tekerőlanthoz hasonló svéd billentyűs vonós nyckelharpa mestere, Johan Hedin vagy a tunéziai oud mágusa, Anouar Brahem mellett, s ennek során hangszerének egészen egyedülálló hangzását alakította ki. Egy évtizeden át volt a Nik Bärtsch-féle Ronin tagja, melyben a basszusgitár gyakran játszott vezető szerepet.
2017. június 26. 21:00 Opus Jazz Club - ECM meets BMC│Django Bates’ Belovèd (GB/S/DK)
A brit zongorista Django Bates egyik legkifinomultabb formációjával, a svéd basszusgitáros Petter Eldh és a dán Peter Bruun dobos alkotta Belovèd trióval tért vissza az ECM-hez legfrissebb, The Study of Touch című albumával. Mindhárom zenész egyedülálló játékos, akik magabiztosan néznek szembe a jazz zongoratrió konvencióinak kihívásaival.
A brit zongorista Django Bates egyik legkifinomultabb formációjával, a svéd basszusgitáros Petter Eldh és a dán Peter Bruun dobos alkotta Belovèd trióval tért vissza az ECM-hez legfrissebb, The Study of Touch című albumával. Mindhárom zenész egyedülálló játékos, akik magabiztosan néznek szembe a jazz zongoratrió konvencióinak kihívásaival.