Programok
-
2021 január29 péntek20:00 Opus Jazz Club
ELMARAD | Andreas Schaerer & Hildegard Lernt Fliegen (CH)
20:00Az énekvirtuóz Andreas Schaerer és parádés együttese, a Hildegard lernt fliegen a The Waves Are Rising, Dear! címet viselő, új albumának turnéja során érinti az Opus Jazz Clubot, ahol mindig szívesen látott vendég megannyi emlékezetes koncertje után. A karizmatikus, svájci származású Andreas Schaerer korunk legizgalmasabb és legeredetibb jazzénekesei és zeneszerzői közé tartozik. A zenei élet világszerte fejet hajt kreativitása előtt, jóllehet, ő soha nem hívná magát hangakrobatának, ahogyan egyébként gyakran jellemzik őt kiemelkedő technikai kifinomultsága és intelligenciája okán. A Hildegard lernt fliegen utoljára hat éve jelentetett meg stúdióalbumot The Fundamental Rhythm of the Unppolished Brains címmel. A The Waves Are Rising, Dear! című albummal azonban – mely a nagy presztízsű ACT Music kiadó égisze alatt jelent meg – új vizekre evez. "Olyan időket élünk, ami bővelkedik a lehetőségekben, de nagy kérdésekkel és kihívásokkal is szembe kell néznünk. Mindezen külső tényezők összefonódása alakította azt, ahogy a zeneszerzésre, szöveges tartalomra és általánosságban véve a zenére ma tekintek" – mondta Andreas, aki az új albumon szereplő szerzemények szövegeit is jegyzi, egy kivételével, melyet a brit rapper és altszaxofonos Soweto Kinch írt. Andreas elárulta, a dalok saját élményeken alapszanak, azonban szándékosan olyan zenei dramaturgia mentén állították össze őket lemezzé, hogy a hallgató saját életeseményeit is felidézhesse általuk. A hatalmas energiával bíró, rendhagyó színpadi performaszairól híres sextet tehát ezzel a lemezanyaggal ismét bebizonyítja, hogy a komolyság és a humor nem zárja ki egymást a zenében, éppen ellenkezőleg: egymást erősítik.Részletek -
2021 január30 szombat19:30 Koncertterem
LIVE STREAM | Ligeti Ensemble
19:30Csaknem száz év választja el e Ligeti Ensemble-koncert műsorának legkorábbi és legkésőbbi művét, ám a 20–21. század zenéjénél is tovább vezetnek a darabok, melyek korábbi vagy éppen a klasszikus zenén kívül eső stílusokat is felidéznek. A koncert első Bartók-művét a bolgár népzene aszimmetrikus ritmikája ihlette, Stravinsky ritkán hallható balettja neobarokk stílusban íródott, míg Dukay Barnabás egy ciklusából kiragadott két művében a reneszánsz motetták kompozíciós technikáit fedezhetjük fel. A zeneszerző 2001-ben megjelent lemezén összesen négy apparátussal szerepel Lebegő pára a mélység színén című műve, melynek most esti változata hangzik majd el négy brácsán. Ugyanezen albumon található három nagyobb kamaramű is, különböző hangszereken megszólaltatva; a Fölizzás a tüzekben nonett három hegedűn, három mélyhegedűn és három gordonkán szólal majd meg. Vidovszky László négy évvel ezelőtt született művét, amelyet a Concerto Budapest mutatott be, Kurtág György 90. születésnapi koncertjének eseményei ihlették, ahol ugyanis egy ponton megszólalt a Zeneakadémia tűzjelzője. „A sziréna monoton, időtlen, ugyanakkor menekülésre késztető szerepe, szemben a zenének csak az idő által megérthető földöntúli világával – egyfajta furcsa nyugalmi állapotot is teremtett, mint a tornádó közepén megjelenő szélcsend.” – emlékezett vissza a zeneszerző e különleges élményre.Részletek -
2021 január31 vasárnap18:00 Koncertterem
LIVE STREAM | Csalog Gábor Vasárnapok – Dialógusok (a) zenével
18:00Chopinnel és Sosztakoviccsal folytatódik Csalog Gábor sorozata november 8-án, a BMC Koncerttermében. A koncert első felében részleteket hallhatunk Chopin: 24 Prelűd Op. 28, illetve Sosztakovics: 24 prelúdium és fúga Op. 87 című műveiből. A két korszakalkotó szerző prelűdjei és fúgái mögött egyaránt a barokk minták sejlenek fel. Csalog Gábor úgy véli, mindkettőjük kottatartóján ott lehetett a Wohltemperiertes Klavier komponálás közben – és mindketten úgy integrálták saját zenei nyelvükbe a barokk elemeket, hogy közben csorbítatlan maradt a saját, összetéveszthetetlen hangvételük. Az est második részében Chopin utolsó zongoraszonátája, a négytételes H-moll szonáta szólal mega zongoraművész tolmácsolásában, mely líraisága és epikus jellege ellenére technikailag és a zenei megformálás tekintetében is az egyik legnehezebb és legnagyobb szabású Chopin-mű. A darab a szerző egyik utolsó műve, méltó összegzése mindannak, amit szerzője a zenéről és a zongorajátékról tudott.Részletek -
2021 február05 péntek19:30 Koncertterem
LIVE STREAM | Baráth Emőke, Berecz Mihály, Vashegyi György és a Concerto Budapest
19:30A bécsi klasszika nagy triászának legidősebb tagja, Haydn lesz e februári koncert főszereplője, no meg a zenekarral már régóta együttműködő szólisták. Baráth Emőke bár még mindig karrierje elején jár, már régóta a nemzetközi zenei szcéna legjobbjai között foglal helyet, és Berecz Mihályt sem kell bemutatni a Concerto Budapest visszajáró közönségének, hiszen előadói érettségét, biztos stílusérzékét és technikáját már többször bizonyította a zenekar vendégeként. A két szólista mellett a művek korhű előadásáról az Orfeo Zenekar és Purcell Kórus alapítója és vezetője, Vashegyi György gondoskodik, aki közel harminc éve a magyar régizenei élet egyik központi személyisége. Haydn két korai szimfóniája mellett legutolsó billentyűs concertója is elhangzik majd, magyaros rondófináléval. Szintén a komponista aránylag kései alkotásai közé tartozik az Arianna Naxosban. Első, londoni előadásán még kasztrál énekes adta elő a szólószerepet, s ekképpen méltatta egy korabeli kritika: „Olyan sokféle drámai modulációval bővelkedik, és oly ragyogó magával ragadó passzusaiban, hogy megérintette és feloldotta a közönséget. Elragadó emlékekkel beszélnek róla, és ennek megfelelően Haydn kantátája lesz a tél legnagyobb zenei kívánatossága.”Részletek -
2021 február06 szombat19:00 Koncertterem
LIVE STREAM | Óbudai Danubia Zenekar: Best of BMC – Vivaldi
19:00Részletek -
2021 február26 péntek19:00 Koncertterem
ELMARAD | Budapesti Vonósok: Schubert közelében 2.
19:00„157 centi magas, hízásra hajlamos, rövidlátó. Rajongója nem volt sok, ma mégis ő a világ egyik legkedveltebb zeneszerzője. Több mint ezer darabot írt: dalt, vonósnégyest, szimfóniát, operát, misét és különböző zongoraműveket. Úgy, hogy minderre alig volt ideje, 31 év jutott neki csupán (még Mozart is többet élt nála). Zenéjében is megjelenő kettős természete, ellentmondásos személyisége, határtalan jókedve és mérhetetlen bánata az, ami kíváncsivá tesz sokakat. Az A-dúr rondó, az Elszáradt virágok-variációk, a kamarazeneirodalom monumentális alkotása, A halál és a lányka illetve az Arpeggione-szonáta vonószenekari változatán keresztül kerülünk közelebb ehhez a titokzatos alakhoz, Franz Schuberthez.” (Bősze Ádám – zenetörténész)Részletek -
2021 március06 szombat19:00 Koncertterem
LIVE STREAM | Óbudai Danubia Zenekar: Best of BMC – Rossini
19:00Részletek -
2021 március20 szombat19:30 Koncertterem
UMZE Kamaraegyüttes: Frankenstein!! – Popzene
19:30Hogy kerül a csizma az asztalra, és egy komoly újzenei együttes műsorába két Barbie baba, Frankenstein, és egy Fiji című darab, amely egy amerikai kritika szerint „pop-szenzibilitással szvingel” (“swings with a pop-sensibility and a serious South American groove” —Tom Huizenga, All Things Considered, American Public Media)? A popzene hangjai, a popkultúra valós és képzeletbeli alakjai mindenhol, minden nap körülvesznek bennünket, és a velük való szándékolt vagy akaratlan találkozás nem múlik el nyomok nélkül. Négy amerikai és egy osztrák komponista művein keresztül megtudhatjuk, hogyan alakul át Jimi Hendrix, Eric Clapton, Frank Zappa zenéje, avagy egy kabaré Frankenstein figurája (egy gyerekrímekbe rejtőzködő vérszomjas politikus) kortárszenévé. “Oh Ken, Oh, Ken, what can I do? I’m plastic just like you.” Énekli Barbie, és a koncert végére talán az is kiderül, hogyan lesz plasztikból, popzenéből és rock-bandából magas-művészet.Részletek -
2021 március26 péntek19:00 Koncertterem
Budapesti Vonósok: Schubert közelében 3.
19:00„157 centi magas, hízásra hajlamos, rövidlátó. Rajongója nem volt sok, ma mégis ő a világ egyik legkedveltebb zeneszerzője. Több mint ezer darabot írt: dalt, vonósnégyest, szimfóniát, operát, misét és különböző zongoraműveket. Úgy, hogy minderre alig volt ideje, 31 év jutott neki csupán (még Mozart is többet élt nála). Zenéjében is megjelenő kettős természete, ellentmondásos személyisége, határtalan jókedve és mérhetetlen bánata az, ami kíváncsivá tesz sokakat. Az A-dúr rondó, az Elszáradt virágok-variációk, a kamarazeneirodalom monumentális alkotása, A halál és a lányka illetve az Arpeggione-szonáta vonószenekari változatán keresztül kerülünk közelebb ehhez a titokzatos alakhoz, Franz Schuberthez.” (Bősze Ádám – zenetörténész)Részletek -
2021 április23 péntek13:00 Koncertterem
Óbudai Danubia Zenekar: Cselló mesterkurzus Fenyő Lászlóval
13:00Tisztelt Néző! A mesterkurzust bizonytalan időre elhalasztjuk. Kérjük kövesse honlapunkat, vagy iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy mindig időben értesüljön eseményeikről. Megértését köszönjük:Óbudai Danubia Zenekar Az Óbudai Danubia Zenekar szeptember 12-i Mesterműhely koncertjének szólistája Fenyő László gordonkaművész lesz, ehhez kapcsolódón a zenekar félnapos nyilvános mesterkurzust rendez vezetésével. Aktív résztvevők számára jelentkezés önéletrajzzal 2020. augusztus 28-ig: Váraljai-Bátki Margit művészeti menedzsernél, batki@odz.hu. A kiválasztás eredményéről a zenekar 2020. szeptember 4-ig küld tájékoztatást. Részvételi díj aktív közreműködők számára: 10.000 Ft Részvételi díj passzív közreműködők és a nézők számára: a kurzuson 13-17-ig: 3000 Ft JEGYVÁSÁRLÁS a kurzuson és az esti koncerten 4000 Ft NAPIJEGYRészletek -
2021 április23 péntek19:00 Koncertterem
Óbudai Danubia Zenekar: Mesterműhely Major Tamással és Fenyő Lászlóval
19:00Tisztelt Nézőnk! A koncert bemutatóját bizonytalan időre elhalasztjuk. A visszaváltás módjáról e-mailben értesítjük Önt. Amennyiben jegyét jegypénztárban vásárolta, kérem írja meg a toth@odz.hu ra jegye(i) vonalkódját és bankszámlaszámát, hogy visszautalhassuk Önnek a jegyek értékét. Megértését köszönjük:Óbudai Danubia Zenekar Leskelődni mindenki szeret. Most itt a lehetőség, hogy lelkiismeret-furdalás nélkül pillantsanak be a kulisszák mögé. Hogyan készül az Óbudai Danubia Zenekar egy koncertre, mik a rejtjelezett instrukciók, mitől lesz szép egy zenei mondat? A zenekar bemutatóval egybekötött koncertjén kiderül, ráadásul két igaz mester, Major Tamás és Fenyő László irányítja a műhelymunkát.Részletek -
2021 április24 szombat17:00 Koncertterem
Budapesti Vonósok: Klasszikusok tükrében 3.
17:00A glissonic az egyik legújabb hangszer, 2016-ban kezdte el fejleszteni a szaxofonos Váczi Dániel és Terebessy Tóbiás. Az újdonság lényege abban áll, hogy a hangszer testén lyukak helyett egy hosszanti rés található, amely egy húrszerűen kifeszített mágneses pánt segítségével bárhol le lehet zárni. Ezáltal játékmódjában a vonós hangszerekhez hasonlít, míg megszólaltatásában megmarad az eredeti fúvós jelleg. A hangszer alig öt éves, ám máris van zeneszerző, aki művészi lehetőségek sorát fedezte fel benne. A klasszikus hangszerek felől nézve a glissonic vajon egy kivételes hegedű, vagy inkább egy speciális klarinét? S ha már viszonyítások: egy napjainkban írt zongoraverseny vállalhatja-e az összehasonlítást Mozart hasonló műfajú darabjával?Részletek -
2021 április30 péntek19:30 Koncertterem
UMZE Kamaraegyüttes: Szóban, hangban
19:30Énekelt és beszélt szó, két fél-szcenírozott zenés színpadi műben négy női sors. Láng István 1988-89-ben, Bächer Iván Oszkár című színművére komponálta TV-operáját, amely most kerül először koncerttermi közönség elé. Tihanyi László, aki egyben az est karmestere és az UMZE felkérésére folytatja zenés-színházi műveinek sorát, így ír készülő új művéről: Elvira, aki fiatal apácaként olthatatlan szerelemre lobbanva engedett Don Juan csábításának, majd megszülte az ekkor fogant gyermeket, élete utolsó, magányos napjait tölti a kolostorban, ahová elmenekült a megszégyenülés elől. Szerelméhez egykor írt verseit olvasgatja, lassan elhomályosuló elmével írja elvesztett gyermeke és önnön tragikus sorsán merengő naplóját. E két életszakasz keveredik a műben, ahol a fiatal, szerelmes apácát énekesnő, a kiüresedett életből távozni készülő, idős apácát prózai színésznő személyesíti meg. A lírai szerelmet és az önsanyargató tépelődést Fellegi Melinda mély empátiával formálta librettóvá.Részletek -
2021 május07 péntek19:00 Koncertterem
Budapesti Vonósok: Múlt és jelen 2.
19:00Tíz éve, 2011 június 30-án hunyt el Petrovics Emil, zeneszerző, a haza művészeti élet egyik meghatározó személyisége. A Budapesti Vonósok egy megindító vonószenekari darabbal idézik meg alakját, majd Érdi Tamás szólójával Chopin népszerű, f-moll zongoraversenye szólal meg. Kevesen tudják, hogy Petrovics mennyire kedvelte Chopin muzsikáját, a lengyel zsenit szívesen emlegette a legnagyobbak – Michelangelo, Bach és Bartók – között.Részletek -
2021 május14 péntek17:00 Koncertterem
Budapesti Vonósok: Klasszikusok tükrében 2.
17:00„A barokk zene, illetve a barokknál is régebbi korok zenéjéhez vonzódom a leginkább és természetesen kortársaimhoz” – nyilatkozta nemrégiben Sáry Bánk. A közelmúltban befejezett, Az örök vers című kompozíciójában azonban mind időben, mind térben jóval távolabbra tekint: a darabbal egy 1300 éve alkotó kínai költőt idézett meg. De hogyan fogadták mindezt Kínában? A cseh Janáček vonószenekari darabja egy barokk műfajra hivatkozik, Sáry László 2017-ben befejezett műve pedig Arany János születésének 200. évfordulójára készült. A megidézett „tamburás öreg úr” néha felidéz régi dalokat, olykor maga is kitalál ezt-azt, eszébe ötlik egy-egy ének, a szöveg néha „cikornyás, dallama német”. Lehet, hogy Arany (vagy Sáry László) Bachra gondolt? De mitől édes a halálóra, és lehet-e sóvárogni utána? Megígérhetjük, hogy a Klasszikusok tükrében koncertsorozat új évadában sem maradnak kérdések a levegőben.Részletek -
2021 május15 szombat19:30 Koncertterem
LIVE STREAM | Óbudai Danubia Zenekar: Best of BMC – Haydn
19:30Részletek -
2021 május29 szombat19:00 Koncertterem
Budapesti Vonósok: Múlt és jelen 3.
19:00Szerenádok, vonósok és rézfúvósok. Eötvös Péter Szerelemről és más démonokról című operájának tenoráriáját dolgozta át kürtverseny-tétellé; Fekete Gyula Harsonaversenyét (2004) hangszerének kivételes képességű virtuóza, Fejér András számára írta.Részletek -
Vissza
2021
-
- jan
-
-
-
- febr
-
-
-
- márc
-
-
-
- ápr
-
-
-
-
- máj
-
-
-
-