Halas Dóra karvezető DLA zárókoncertje: 'Metamorfózis'
19:30
Koncertterem
Bemutatja a Soharóza, a Városminor kamarakórus és az Aula kamarakórus
MŰSOR:
(1) Epitaph for Time* (Szeikilosz sírfelirata, II. század)
(2) RUBIK Ernő Zoltán: Most (Perotinus: Viderunt omnes átirata, XII. század/2013)
(3) Kiolvadás* (X. ALFONZ: Cantiga 124, XIII. század)
(4) Mulat a föld, nevet az ég* (Francisco GUERRERO: La tierra s’está gozando, XVI. század)
(5) Angol lélek* (Thomas TOMKINS: How great delight, XVII. század)
(6) Matthew HARRIS: Shakespeare songs, Book I (1989)
Hark, Hark, the Lark (Cymbeline, II/3)
Full Fathom (A vihar, I/2)
Who is Silvia (A két veronai ifjú, IV/2)
(7) Matthew HARRIS: Shakespeare songs, Book IV (1995)
Blow, Blow Thou Winter Wind (Ahogy tetszik, II/7)
And will ‘a not (Hamlet, IV/5)
When Daffodils Begin to Peer (Téli rege, IV/2)
(8) William HAWLEY: Io son la primavera (1986)
(9) Morten LAURIDSEN: Ov’é, Lass’, Il Bel Viso? (1987)
(10) Alfred SCHNITTKE: Három egyházi ének (1983-84)
(11) SZTOJANOV Georgi: Saját olvasat (2013)
(12) R. Murray SCHAFER: Epitaph for Moonlight (1968)
(+1) SÁRY László: Kánon a felkelő naphoz (1981)
* A csillaggal jelölt művek az elmúlt évek kórusimprovizációs tapasztalataiból összegyűlt néhány technika szemléltetését hivatottak bemutatni a régmúlt idők egy-egy zeneművének felhasználásával. Minden tanulmány esetén elhangzik az eredeti mű is.
„A zenei pályán az érdekel legfőképpen, miként lehet frissé és élővé varázsolni régi értékeket, hogy azok a mai ember számára ne csupán esztétikai élményt nyújtsanak, hanem elgondolkodnivalót (‘food for thought’) otthonra. Innen a koncert koncepciója és a cím – Metamorfózis –, melynek tükrében régi és új közötti kapcsolatokat, átváltozásokat kutatunk.
Pontosan 13 éve, hogy megismerkedtem a kórusimprovizáció fogalmával Gunnar Eriksson svéd karnagy kurzusán Linzben. Ez volt az első találkozásom egy a hagyományostól eltérő kórusszemlélettel, melynek hatása kitörölhetetlenül belém égett.
A kórusimprovizáció játékszabályok halmaza. Csapatmunka, amiben a kórustagokkal együtt lehet kitalálni a rendszert, vagy adott keretek között rá lehet őket helyezni egy játéktáblára, ahol egyénileg döntenek lépéseikről. Közösségi zeneszerzés és állandó kísérletezés zenei formával, hangzással, kifejezésmóddal. Az eredmény egy olyan zenei világ, amiben a gyerekekre jellemző kíváncsisággal, nyitottsággal és elmélyültséggel lehet véresen komolyan játszani.”
Halas Dóra
Jegyek 1000 Ft-os áron kaphatók a BMC-ben, az InterTicket országos JEGYPONT hálózatában, valamint a JEGY.HU oldalon.
„A zenei pályán az érdekel legfőképpen, miként lehet frissé és élővé varázsolni régi értékeket, hogy azok a mai ember számára ne csupán esztétikai élményt nyújtsanak, hanem elgondolkodnivalót (‘food for thought’) otthonra. Innen a koncert koncepciója és a cím – Metamorfózis –, melynek tükrében régi és új közötti kapcsolatokat, átváltozásokat kutatunk.
Pontosan 13 éve, hogy megismerkedtem a kórusimprovizáció fogalmával Gunnar Eriksson svéd karnagy kurzusán Linzben. Ez volt az első találkozásom egy a hagyományostól eltérő kórusszemlélettel, melynek hatása kitörölhetetlenül belém égett.
A kórusimprovizáció játékszabályok halmaza. Csapatmunka, amiben a kórustagokkal együtt lehet kitalálni a rendszert, vagy adott keretek között rá lehet őket helyezni egy játéktáblára, ahol egyénileg döntenek lépéseikről. Közösségi zeneszerzés és állandó kísérletezés zenei formával, hangzással, kifejezésmóddal. Az eredmény egy olyan zenei világ, amiben a gyerekekre jellemző kíváncsisággal, nyitottsággal és elmélyültséggel lehet véresen komolyan játszani.”
Halas Dóra
Jegyek 1000 Ft-os áron kaphatók a BMC-ben, az InterTicket országos JEGYPONT hálózatában, valamint a JEGY.HU oldalon.