Jazzy Live│Elek István Quartet, vendég: Friedrich Károly
- Elek István - szaxofon
- Weisz János - zongora
- Molnár Péter - nagybőgő
- Cseh Balázs - dob
- Friedrich Károly - harsona
Egyöntetű vélemény, hogy a jazz koncertpódiumon való megjelenése a bebop korszakához köthető. Emblematikus muzsikusok, mára jazz-ikonokká vált személyiségek rakták le e stílus alapjait, belőlük „táplálkozik”, alakul a mai jazz is. Számtalan előadó és egyéni út, a gyökerek mégis ide kötnek, ide vezetnek vissza.
Az Elek István Quartet az ún. „mainstream” jegyeit hordozza, programjuk tisztelgés a nagy elődök és követőik előtt, természetesen a mai kor és saját egyéniségük szellemében.
Elek István négy évtizedes pályája során számos zenekar szólistája volt, de saját neve alatt csak az idei év elején debütált kvartettje, amely aztán nagy sikerrel szerepelt az év folyamán a fővárosban és vidéken egyaránt. A négyes minden tagja a műfaj legjobbjai közül került ki. Az együttes vezetője a nádfúvós hangszerek egész arzenálját szólaltatja meg: főként tenorszaxofonon játszik, de nem idegen számára a klarinét, az alt-, a szoprán- és a baritonszaxofon sem. Weisz János remek zongorajátéka mindig elbűvöli a hallgatóságot, a ritmushátteret pedig a bőgős Molnár Péter (aki a Group ’N’ Swing együttesben is szerepel) és a legkeresettebb dobosok egyike, Cseh Balázs biztosítja.
Műsoruk a mainstream jazz iskolapéldája, közkedvelt sztenderdek, a Nagy Amerikai Daloskönyv örökzöld darabjai, olyan nagy amerikai komponisták „jazzslágerei”, mint Duke Ellington, Cole Porter vagy Richard Rodgers, de az olyan nagy jazz zenészek ugyancsak sztenderdekké nemesült szerzeményeit is szívesen játsszák, mint Kenny Barron, Joe Henderson vagy Joe Zawinul.
elekistvanquartet.hu
facebook.com/Elek-István-Quartet
A kvartett vendége ezúttal a magyar jazz egyik karizmatikus figurája, Friedrich Károly, aki hosszú évtizedek óta meghatározó alakja a hazai jazz-életnek. A kitűnő harsonás pályafutása során számos zenekar alapítója és tagja volt, emellett zenepedagógusként, jazz-szövetségi tagként, s mintegy a hazai jazz ‘diplomatájaként’ igen sokat tett a műfajért.