Zeneterápiás Klub - Zeneterápiás módszerek a gyógypedagógiában
Zeneterápiás módszerek a gyógypedagógiában: kapcsolat, közösség, kommunikáció és játék az iskolában
Hogyan illeszthető a zeneterápia a gyógypedagógiai fejlesztés eszköztárába? Mikor használják a terapeuták a zenét stresszoldásra, a tanulás segítésére vagy képességfejlesztésre (pl. koncentráció, érzékelés, gondolkodás, mozgás, kommunikáció vagy a társas kapcsolatok fejlesztésére)? Az általános iskolás korú gyermekek fejlesztésében milyen szerepet tölt be az egyéni és csoportos zeneterápia? Hogyan dolgoznak autista és más érintettséggel élő gyerekekkel egyéni és csoporthelyzetben? Milyen szakmai, szervezeti és infrastrukturális feltételei vannak a terápiás célú zenélésnek egy gyógypedagógiai intézményben?
Sőnfeld Mátyás és Wittmann Zsuzsanna ének-zene tanárok és zeneterapeuták. Mindketten a III. kerületi Szellő utcai EGYMI-ben dolgoznak, ahol lassan egy évtizede fejlődik az intézmény zeneterápiás programja. Egyéni és csoportos terápiás foglalkozásaikon a fejlesztésen kívül tanítványaik érzelmi, szociális érését és személyiségfejlődését is támogatják. Munkájuk során mindketten saját módszertant fejlesztettek ki, melyben a szakmai megközelítés és a terápiás célok hasonlóak, de az eszközök nagyon sokszínűek. Wittmann Zsuzsanna a zenés fejlesztő játékokon kívül Ulvilla módszert és tibeti hangtálakat alkalmaz. Sőnfeld Mátyás többek között saját fejlesztésű kreatív zenei játékokkal, élménypedagógiai eszközökkel és hangszerkészítéssel dolgozik.
A Zeneterápiás szakmai klub zeneterapeuták, zeneterapeutákkal együttműködő orvosok, egészségügyi, pedagógiai és szociális szakemberek, a zeneterápia iránt érdeklődők és érintettek találkozóhelye. A program ingyenes és minden érdeklődő számára nyitott.
A Zeneterápiás Klub házigazdái:
Ittzés Zsuzsa és Kovács Petra
www.facebook.com/zeneterapiasklub/
A belépés ingyenes!
Az előadásról hang- és képfelvétel készül!