Program

Duo SeRa: Encounters

19:00
Concert Hall
Program:
Zoltán Kodály – Marcell Dargay: Movements from Seven Piano Pieces (op. 11)
I. Lento
II. Székely keserves
III. Esik a városban
IV. Sírfelirat
V. Tranquillo
VI. Székely nóta
Miklós Maros
: Dialoghe (2022)
László Sáry
: Tale in 14 poems (2023)
András Hamary: Apró világ (2022-23)
Yehuda Yannay: Three Pieces for Saxophone and Harp (2022)
I. There is a There (TTT)
II. Hair and Nails Salon Music
III. A Pocket Universe (APU)
Tibor Szemző: Two Morsels (from the Five Morsels series) – Izmail Rolls (2022–23)
softver support: Ágoston Nagy (Binaura)
Featuring:
  • Anastasia Razvalyaeva – harp
  • Erzsébet Seleljo – saxophone

Duo SeRa was formed in 2012 from the saxophone and harp duo of Erzsébet Seleljo and Anastasia Razvalyaeva. The duo, with their unique instrumental combination, launched their concert series Encounters eight years ago, partly because of their interest in contemporary music and partly with the aim of building their own repertoire. Over the years, they have presented nearly 30 new works by national and foreign composers. The programme for the concert on 10 March will include works by composers of widely differing musical backgrounds – László Sáry, Tibor Szemző, András Hamary, Miklós Maros and Yehuda Yannay –, as well as six movements from Zoltán Kodály's Seven Piano Pieces, arranged for the duo by Marcell Dargay. Tibor Szemző's Izmail Rolls is an audiovisual composition, the footage of which was shot by the composer in the Danube Delta in spring 2019.

Tickets are available for 3000 HUF on the spot,
online at bmc.jegy.hu,
and at InterTicket Jegypont partners across Hungary.

℗ BMC

Tickets for Students and Pensioners: 1.500 HUF
(on the spot, with ID card)

Galéria
3Image(s)
2023 March 10 Friday

Related

Ajánlás

„A lázadás közös” – Interjú Seleljo Erzsébettel és Razvaljajeva Anasztáziával

Kultúra.hu

Tíz éve játszotok duóban. Ha jól sejtem, egymás hangszeréről is sokat tanultatok.

R. A.: Számomra a szaxofon szorosan kapcsolódik Erzsi személyéhez, hiszen néhány kivételtől eltekintve vele játszottam a legtöbbet. Az ő személye iránti szimpátia alapozott meg mindent. Általa ismertem meg a szaxofont, és cseppenként tanultam meg azt, amit tudok erről a hangszerről.

S. E.: Előttem a mai napig őrzi a misztikumát a hárfa, mindig is elvarázsolt a hangja. Ősi, mély gyökerekkel rendelkező hangszer, szemben a fiatal találmánnyal, amin én muzsikálok. Ami a kettőben közös, az az, hogy erősen sztereotipizált hangszerek.

Hogyan fogadják a hallgatók a kettősötöket?

S.E.: Csak kedves visszajelzéssel találkoztunk az évek alatt, de az feltűnt, hogy látatlanban az emberek nehezen szavaznak bizalmat annak, ami szokatlan. Nem mindig könnyű elérni, hogy azok, akik még nem hallottak minket, beüljenek a koncertjeinkre. Hiszen aki Debussyt akar hallgatni, valószínű, hogy inkább egy zongorista hangversenyére megy el, és szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy ez hárfán és szaxofonon is működhet jól. Az emberek gyakran a megszokott és ismert művek előadásait részesítik előnyben. Én is úgy gondolom, hogy Beethoven-szonátákat jó meghallgatni újra és újra, de érdemes bizalmat szavazni a szokatlannak is néha. Mi pedig igyekszünk áttörni ezeket a falakat, akkor is, ha nehéz.

Csabai Máté interjúja a Kultúra.hu oldalon 2022-ből