Program

Duo SeRa: Találkozások

19:00
Koncertterem
Műsor:
Kodály Zoltán – Dargay Marcell: Tételek a Hét zongoradarabból (op. 11)
I. Lento
II. Székely keserves
III. Esik a városban
IV. Sírfelirat
V. Tranquillo
VI. Székely nóta
Maros Miklós
: Dialoghe (2022)
Sáry László
: Mese 14 versben (2023)
Hamary András: Apró világ (2022-23)
Yehuda Yannay: Three Pieces for Saxophone and Harp (2022)
I. There is a There (TTT)
II. Hair and Nails Salon Music
III. A Pocket Universe (APU)
Szemző Tibor: Két szösszenet (az Öt szösszenet ciklusból) – Izmaili Tekercsek (2022–23)
szoftver támogatás: Nagy Ágoston (Binaura)
Közreműködik:
  • Razvaljajeva Anasztázia – hárfa
  • Seleljo Erzsébet – szaxofon

A Duo SeRa 2012-ben jött létre Seleljo Erzsébet és Razvaljajeva Anasztázia szaxofon-hárfa kettőséből. A különleges hangszerösszeállítású páros nyolc évvel ezelőtt indította el a Találkozások című koncertsorozatát, egyrészt a kortárs zene iránti érdeklődésük miatt, másrészt azzal a céllal, hogy saját repertoárt építsenek ki. Az évek során közel 30 új művet mutattak be hazai és külföldi szerzőktől. A március 10-i hangverseny műsorában egymástól jelentősen eltérő zenei gondolkodású szerzők – Sáry László, Szemző Tibor, Hamary András, Maros Miklós és Yehuda Yannay – művei szerepelnek, s ezek mellett elhangzik Kodály Zoltán Hét zongoradarab ciklusának hat tétele, melyeket Dargay Marcell hangszerelt meg a duó számára. Szemző Tibor Izmaili tekercsek című darabja audiovizuális alkotás, melynek filmanyagát a szerző a Duna-deltában forgatta 2019 tavaszán.

Jegyek 3000 forintos áron kaphatók a helyszínen,
a bmc.jegy.hu oldalon,
valamint az InterTicket országos Jegypont hálózatában.

℗ BMC

Diák- és nyugdíjas jegy: 1.500 Ft
(helyszínen, igazolvány felmutatásával váltható)

Galéria
3Kép
2023 március 10 péntek

Ajánló

Ajánlás

„A lázadás közös” – Interjú Seleljo Erzsébettel és Razvaljajeva Anasztáziával

Kultúra.hu

Tíz éve játszotok duóban. Ha jól sejtem, egymás hangszeréről is sokat tanultatok.

R. A.: Számomra a szaxofon szorosan kapcsolódik Erzsi személyéhez, hiszen néhány kivételtől eltekintve vele játszottam a legtöbbet. Az ő személye iránti szimpátia alapozott meg mindent. Általa ismertem meg a szaxofont, és cseppenként tanultam meg azt, amit tudok erről a hangszerről.

S. E.: Előttem a mai napig őrzi a misztikumát a hárfa, mindig is elvarázsolt a hangja. Ősi, mély gyökerekkel rendelkező hangszer, szemben a fiatal találmánnyal, amin én muzsikálok. Ami a kettőben közös, az az, hogy erősen sztereotipizált hangszerek.

Hogyan fogadják a hallgatók a kettősötöket?

S.E.: Csak kedves visszajelzéssel találkoztunk az évek alatt, de az feltűnt, hogy látatlanban az emberek nehezen szavaznak bizalmat annak, ami szokatlan. Nem mindig könnyű elérni, hogy azok, akik még nem hallottak minket, beüljenek a koncertjeinkre. Hiszen aki Debussyt akar hallgatni, valószínű, hogy inkább egy zongorista hangversenyére megy el, és szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy ez hárfán és szaxofonon is működhet jól. Az emberek gyakran a megszokott és ismert művek előadásait részesítik előnyben. Én is úgy gondolom, hogy Beethoven-szonátákat jó meghallgatni újra és újra, de érdemes bizalmat szavazni a szokatlannak is néha. Mi pedig igyekszünk áttörni ezeket a falakat, akkor is, ha nehéz.

Csabai Máté interjúja a Kultúra.hu oldalon 2022-ből