Hírek
Opus Jazz Club Francia jazz – nem csak ínyenceknek
A francia Jazz Migration programból újabb három friss és feltörekvő együttes mutatkozik be az Opus színpadán október 28-án és 29-én este 8-tól, ezúttal már negyedik éve a klub történetében.
Október 28-án 20 órától két olyan kivételes formáció nyitja az eseményt, amelyekben a klarinété és a szaxofoné a főszerep. Közülük az első, a NoSax NoClar arra emlékeztet minket, hogy az utazás nemcsak térben valósulhat meg. Jóllehet, Julien Stella és Bastien Weeger zenei kíváncsisága révén olyan távoli zenei területekre is elkalandozhatunk, mint Írország vagy a Balkán, céljuk nem elsősorban ez, hanem, hogy zenéjüket hallva képzeletben visszatérjünk saját álmainkhoz. A klarinét-szaxofon hangszerkombinációban a két zenésznek nincs más lehetősége, mint hogy folyamatosan feltalálja magát, miközben kreatívan megmutatja a két hangszerben rejlő ritmikai- és harmóniai lehetőségeket, a szólista- és a kísérőzenész szerepek váltogatásával. Julien Stella és Bastien Weeger erős érzelmeket és tiszta szépséget közvetítenek, így a hallgatók számára nehéz lesz érzelmileg megkerülni a NoSax NoClar által nyújtott intenzív élményt.
Legyen szó rövid formákról, lassú- vagy középtempóról, az október 28-án másodikként hallható Kepler Trio három zenésze (Maxime Sanchez – zongora, Adrien Sanchez – tenorszaxofon, Julien Pontvianne – tenorszaxofon és klarinét) feltartóztathatatlan a hangszínek, visszhangok, kimérák, természetes és mesterséges rezonanciák felfedezésében. Minimalista megközelítésük költői, és feltárja a zenei mélységeket. Egyszerű dallamaik elárasztják a hallgató érzékeit, aki így, ha pillanatokra is, de visszatérhet az ártatlanság elveszett paradicsomába.
A másnap, október 29-én fellépő Nefertiti a kompozíciós formák iránti szenvedélyből született. A nemek arányát tekintve is kiegyenlített, kiváló zenészekből álló kvartettet a zongorista Delphine Deau alapította 2013-ban, akinek darabjait a komplex, jól átgondolt dramaturgia jellemzi. A szaxofonos Camille Maussin egy melodikus játékos, aki a 'soundpainting' területén is járatos, és gyakran közreműködik zenészként táncos és színházi alkotásokban. Játékával kiválóan illeszkedik Deau koncepciójába, egyfajta komplementerét adva a zenekarvezető lírai megszólalásmódjának. A dobos Pierre Demange szintén dolgozik más művészeti területeken, előszeretettel működik közre a film és a cirkuszi világában. Az elképesztően rugalmas brazil bőgőssel, Pedro Ivo Ferreirával való együttjátéka olykor azt a benyomást kelti, mintha ők ketten a közös mozdulat titkát fedeznék fel éppen.
A Jazz Migration koncertekre jegyek a bmc.jegy.hu oldalon kaphatók. Vacsoravendégeinknek 19 órai érkezést javaslunk, az előadások 20 órakor kezdődnek.