Az elektroakusztikus zene Magyarországon - Nemzetközi porondon │ Szigeti István előadása 4/3.
- Szigeti István - zeneszerző
- Horváth István - hangmérnök
- Kővári Eszter Sára - szoprán
- Matuz István - fuvola
- Keresteš Szabolcs – videótechnika
A sorozat harmadik részében a 80-as, 90-es évek fontosabb eseményeit tekintjük át. Ebben az időszakban a Magyar Rádió Elektroakusztikus Zenei Stúdiójában (ELZEN, 1994-től HEAR Stúdió) készült művek már sorra nyerték a különböző nemzetközi díjakat. A komponisták kíválóan megtanulták az új technikai lehetőségeket, sőt gyakran hozzá is járultak a műfaj fejlődéséhez. A kezdeti kísérletezések után valódi – nemzetközi viszonylatban is jelentős – művek születtek.
Szerzőink ösztöndíjakat nyertek Bourgesba, Lyonba, Aveiróba, Párizsba, ahol műveket realizáltak, melyek bekerültek a nemzetközi vérkeringésbe. 1997-ben megszületett az ISMEAM (International Summer Meeting of Electroacoustic Music). Ez egy egyhetes találkozó volt a sárvári Nádasdy várban, ahol a műfaj képviselői találkozhattak, s melynek hamar híre ment a világban. A találkozó létrejöttének fontos szerepe volt abban, hogy megalakulhatott az EAR Együttes, mely az élő elektroakusztikus kompozíciók megszólaltatását tűzte ki célul.