Billentyűs történetek 3/3. | Tóth-Vajna Zsombor történelmi billentyűs hangszereket bemutató sorozata
J. C. Bach: A-dúr szonáta négy kézre Op. 18, No. 5
G. F. Händel: Air (Vízizene)
J. C. Bach: F-dúr szonáta négy kézre Op. 18, No. 6
J. Haydn: D-dúr szonáta Hob. XVI/4
W. A. Mozart: C-dúr szonáta négy kézre K. 19d
- Tóth-Vajna Zsombor, Tóth-Vajna Gergely - francia csembaló
A 18-19. században a négykezes zongorajáték számított a házi muzsikálás legelterjedtebb formájának. A legbensőségesebb kamarazenei műfaj, az egyetlen, ahol a játékosok ugyanazt a hangszert szólaltatják meg, egymás mellett ülnek, együtt lélegeznek. Nem volt ez ismeretlen a Mozart testvérek, Nannerl és Wolfgang számára sem, akik külföldi koncertjeik alkalmával gyakran nyűgözték le a közönséget négykezes muzsikájukkal.
A koncert három komponistáját sokkal több köti össze, mint az időbeli szinkronitás és a könnyed, elegáns és fülbemászó “gáláns” stílus. Az új zenei világot kialakító, reformer Haydn egyes források szerint nem csak vonósnégyesezett, hanem négykezest is játszott a zseniális Mozarttal, aki viszont haláláig mérceként tekintett a legfiatalabb, londoni Bach-fiúra, Johann Christianra.
A belépés díjtalan, a helyfoglalás érkezési sorrendben történik!