Program

Mód Orsolya és Andrea Bressan koncertje

19:00
Könyvtár
Műsor:

Joseph Bodin de Boismortier: g-moll szonáta (fagottra és csellóra)
Philippe Hersant: Niggun (fagottra)
Philippe Hersant: Les Ombres de Giverny (csellóra)
Philippe Hersant: 8 duó fagottra és csellóra
Wolfgang Amadeus Mozart: B-dúr szonáta fagottra és csellóra K. 292 (196c)
Gioachino Rossini: Duók a Sevillai borbélyból (fagottra és csellóra)

Közreműködik:
  • Mód Orsolya - cselló
  • Andrea Bressan - fagott

A fagott és a cselló duója szokatlan párosnak tűnhet, a rendelkezésre álló repertoár mégis változatos és rendkívül érdekes.

A 18. századi zeneszerző, Boismortier hangszeres művek egész sorát hagyta az utókorra. Ennek egy szép példája a koncerten elhangzó, két mély hangszerre írt g-moll szonáta is, mely egy hat szonátából álló gyűjtemény része. Tételei különböző stilizált táncok, a kor francia ízlésének megfelelően elrendezve.

Mozart B-dúr szonátáját 1775-ben írta az amatőr fagottos, Thaddäus von Dürnitz számára.  Ennek köszönhetően a fagott szólisztikus szerepkörben csillog, míg a cselló elsősorban a basszus funkcióját tölti be.

A Sevillai borbély áriáiból a fagottos Francois Gebauer készítette az átiratot két fagottra vagy csellóra, így biztosítva a lehetőséget, hogy nem szokványos hangszereken is játszhassák a korszak legnépszerűbb dallamait.

A programban főszerephez jutnak Philippe Hersant szerzeményei. Az 1948-ban született francia zeneszerző több nemzetközi díj birtokosa. A neoklasszikus befolyást kikerülve generációjából az elsők között komponál tonális és modális zenét. A Niggun egy 18. század végi zsidó haszid dallamon alapul. Ebben a darabban a fagott az emberi hang utánzásával formál egyfajta dialógust Isten és ember között. A 8 duó eredetileg fagottra és brácsára íródott 1995-ben. A darabokon Janaček és Stravinsky hatása érvényesül, emellett a világ különböző népeinek zenei benyomásaiból kialakított fiktív népzenei anyag is megjelenik a tételekben. Ez alól kivételt képez a 7. darab, amelyben egy eredeti mongol dallam szerepel. A szóló csellóra írt Les Ombres de Giverny (Giverny árnyai) 2007-ben született. A darab néhány, periodikusan visszatérő motívumon alapul.  Barokk zenei elemek és a szerző korábbi műveiből visszaköszönő árnyak is feltűnnek a műben.

Mód Orsolya és Andrea Bressan a Budapesti Fesztiválzenekar művészei. Együttműködésük nagyszerű lehetőséget nyújt számukra abban, hogy új műveket fedezzenek fel és adjanak elő.

A belépés díjtalan!

Galéria
2Kép
2018 március 05 hétfő