Program

CANCELLED | Virtuosos 3.

Virtuosos No. 3
19:30
Concert Hall
Program:

Gábor Kerek Közeledő: Salad
Performed by TanBorEn

Áskell Másson: Prime
Performed by Levente Tóth – drum

John Psathas: One Study
Performed by Zoltán Madaras – marimba

Compagnie Kahlua: Ceci n’est pas une balle
Performed by TanBorEn

Nicolas Martynciow: Tchik
Performed by Csombor Kerek – drum

Emmanuel Séjourné: Prelude No.1
Performed by Levente Tóth – marimba

Traditional Volk Music from Africa
Performed by TanBorEn

Emmanuel Séjourné: Attraction
Performed by Csombor Kerek – marimba

Alexej Gerassimez: Asventuras
Performed by Zoltán Madaras – drum

Neal Hefti: Cute – Setting by Aurél Holló and Zoltán Váczi
Performed by TanBorEn
Featuring: Szalai Tamás

 

Featuring:
  • Csombor Kerek – percussion
  • Levente Tóth – percussion
  • Zoltán Madaras – percussion
  • Organizer: Young Virtuosos Foundation
  • Editor: András Batta

„Valamikor részese voltam már egy hasonló szituációnak. Akkor négy fiatal ütőhangszeres muzsikus lépett ki, mindent elsöprő lendülettel a magyar, és röviddel azután a nemzetközi zenei élet pódiumára. Nyomukban forgószél kerekedett és egy új fejezet nyílt a magyar kamarazene történetében. 36 évvel ezelőtt... Igen, az Amadindáról van szó. Most pedig egyszerre csak megjelenik három fiú, a Debreceni Zenei Egyetem Zeneművészeti Karának műhelyéből, és mintha megismétlődne a történelem! A TanBorEn Ütőstrió – déja vu. Átvitt értelemben az Amadinda gyermeke, mert abból a mozgalomból emelkedik ki az együttes, amit az Amadinda épített fel. Amúgy meg: immár az Amadinda is iskolája a TanBorEn-nek, felső fokon, közös projektekben. Mindez – a három fiatalember tehetségén, művészi leleményességén és kitartásán kívül – a Virtuózok 2019-es különleges szériájának köszönhető, ahol az együtt muzsikálás élménye és követendő példája állt a középpontban. A TanBorEn Ütőstrió jogosan vitte el a pálmát. Örülök, hogy első komoly szólóestjüket a BMC-ben, a kreatív megújulás központjában rendezhetjük meg – néhány héttel diplomájuk megszerzése előtt!”

Batta András

A sorozat másik két időpontja: febr. 17. és márc. 23.

 

A műsorban elhangzó darabokról:

Kerek Gábor Közeledő: Saláta
A művet a szerző a TanBorEn trió felkérésére írta. Egy nagyobb lélegzetű, három tételes mű első tétele készült el eddig. A tétel gyors, virtuóz előadásmódot kíván az előadóktól. A műben a dallamhangszerek mellett, bőrös hangszereket és az emberi testet is mint ritmushangszer használják az előadók. A mű triós formájú. Az első rész kissé jazz beütésű témája, a darab végén visszatér. A középrészben a dallamhangszereket mellőzve, ritmikus párbeszéd hallható a játékosok között.

Askell Másson: Prím
Askell Másson, izlandi zeneszerző 1996-ban keletkezett, szóló kisdobra íródott, Prím című darabjában a prímszámokból álló metrumokat állítja a középpontba. Többször is visszatér a darab elején fellelhető téma. A darab rendkívül gazdag ritmusvilággal rendelkezik és különlegesen virtuóz játéktechnikát követel meg az előadótól.

John Psathas: One Study
John Psathas görög és új-zélandi származású zeneszerző, akinek a fizikai és művészi világ különböző szegleteiből származó mestereivel folytatott dinamikus együttműködése látomásos, mozgó és inspiráló hatást kelt és eredményez.
2005-ben megkomponált One Study című műve is hasonló benyomásokat kelt. A darab érdekessége, hogy a marimbán kívül 16 apró effekthangszert is használ az előadó. Mindezt egy folyamatos elektronikus/audiókíséret támasztja alá.

Compagnie Kahlua: Ceci n’est pas une balle
A francia származású szerző alábbi művének érdekessége, hogy egyáltalán nem igényel semmiféle hangszert. Azaz egy pantomim játékról van szó, aminek van szóló, illetve trió változata is. A darab ötvonalas kottaképpel és leírással is rendelkezik. Az előadóknak egy audio aláfestésre kell úgy együtt mozogniuk, hogy a darab során sok esetben csak a belső tempótartásukra támaszkodhatnak.
A darab egy labda történetét meséli el, megfűszerezve különböző zenei idézetek betoldásával. A három játékos mindegyikének vannak szóló részei a produkció során, de sokat kell unisonoban, azaz egyszólamúan is játszani.
A darab a legrangosabb ütőhangszeres szóló- illetve kamaraversenyek repertoárlistájának a részét képezi.

Nicolas Martynciow: Tchik
Nicolas Martynciow francia ütőhangszerművész és zeneszerző. Tchik című műve szóló kisdobra íródott. Az előadó a kisdob összes részét használja (pl.: dobtest, káva, húr stb.), valamint saját, emberi hangjával is színesíti a művet. A dob valamennyi részének felfedezése mellett a játékos dobverőt, seprűt, valamint saját ujjait is használja. A darab könnyed, latinos hangvételű.

Emmanuel Séjourné: Prelude No. 1
Emmanuel Séjourné, francia ütőhangszerjátékos, zeneszerző Prelude No. 1 című műve egy 2012-es nemzetközi marimbaversenyre íródott. Könnyed, improvizatív hangvételű darabról van szó, melyben a latin/jazz zene karaktere is megmutatkozik. Egyfajta érzelmi hullámvasút.
Nehéz zenei értelmezése mellett magas szintű négy verős technikát igényel az előadás során.

Emmanuel Séjourné: Attraction
Emmanuel Séjourné, francia ütőhangszerművész, zeneszerző, több rangos verseny zsűri tagja. Attraction című művét 2017-ben komponálta Christoph Sietzen, ütőhangszeres előadóművész számára, aki nemzetközi versenyeken kiemelkedő eredményeket ért el, és a világ szinte valamennyi jelentős koncerttermében megfordult már. A darab marimbára, vibrafonra, junk percussionra és elektronikára íródott. Magas szintű technikai virtuózitást igényel, és érdekes keleties hangzású zenei elemek csendülnek fel a darab során.

Alexej Gerassimez: Asventuras
Alexej Gerassimez, német származású ütőhangszeres előadóművész és zeneszerző. Repertoárja a klasszikus és kortárs zenétől a jazzen keresztül egészen a minimál zenéig terjed. Asventuras című darabját szóló kisdobra 2012-ben komponálta. A darab érdekessége, hogy az egyes részek a hangok egyedülálló kombinációját tartalmazzák, amelyeket különböző játékmóddal, különböző játszófelületeken keresztül kell megszólaltatni.

Neal Hefti: Cute (Holló Aurél, Váczi Zoltán átirata)
A híres, amerikai jazztrombitás, hangszerelő és zeneszerző Neal Paul Hefti egyik jól ismert és kedvelt száma a Cute. Olyan nagy nevekkel dolgozott együtt, mint Frank Sinatra, Harry Tony Bennett, Buddy Rich vagy éppen Count Basie.
A darabot az Amadinda Ütőegyüttes két tagja hangszerelte át marimbára, vibrafonra és ütőre.

We regret to inform you that the concert has been cancelled. Tickets purchased online will be refunded by Interticket. To refund tickets purchased in person, please contact us via info@bmc.hu
We appreciate your understanding.

 

2020 April 21 Tuesday